Vi ingår i Bergqvist skor.

Ecco Store ingår i Bergqvist Skor och har skor som är både snygga och bekväma på samma gång!

Byten och returer (ångerrätt)

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar i vår webbshop.

Du har rätt att utan kostnad prova varan inomhus för att se om den passar. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik. Om du hanterar varan utöver vad som är tillåtet är du ansvarig för varans minskade värde och vi har rätt att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen. Vi avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick. Varan ska returneras i sin originalförpackning.

Om du köpt din vara i någon av våra fysiska butiker kan du tyvärr inte returnera denna via vår webbshop.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli helt nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från vår webbshop har du därför enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från att du, eller någon du bett ta emot varan, har tagit emot den.
Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta via e-post kundtjanst@bergqvistskor.se . För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Meddelandet måste klart och tydligt ange ditt beslut att frånträda avtalet, alltså ångra köpet.

Du kan även meddela oss att du ångrar köpet genom att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. För outlösta paket debiteras 150 kronor. 

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader.

Om du ångrar köp av en del av de varor du beställt kommer vi att betala tillbaka värdet av varan. Vi kommer dock inte att återbetala sådana kostnader som du hade haft även om den/de specifika varorna som är föremål för ånger inte hade köpts, t ex kostnaden för frakt.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi kan dock vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt för återbetalningen som du använde vid din beställning (återbetalningen sker via Klarna).

Returvillkor

Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varan till oss. Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om din önskan att ångra din beställning.

Två möjliga sätt till retur/byte finns, antingen via butik eller per post. Se mer information nedan.

Retur och byte av vara i butik

Du kan kostnadsfritt returnera eller byta varan till annan storlek i någon av våra fysiska butiker förutsatt att aktuell sko och storlek finns i butik. Ta alltid med följesedeln som bifogades varorna. Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Du får således inte pengar kontant tillbaka i butiken.

Retur per post

Använder du returfraktsedeln som följer med ditt paket då kostar returen 39 kronor oavsett paketets storlek och vikt. Summan dras av automatiskt från varuvärdet vi betalar tillbaka. Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Saknas returfraktsedeln eller har kommit bort, kontakta vår kundservice på, kundtjanst@bergqvistskor.se så skickar vi en ny.

Så returnerar du varor per post:

  1. Ta en kopia på din följesedel och ange returorsak.
  2. Packa varan i originalförpackningen som du emballerar väl. Det går bra att använda det emballage som du tagit emot din vara i. Notera att du inte får tejpa, skriva, eller klistra fast något direkt på originalförpackningen (skokartongen). 
  3. Fäst returfraktsedeln (benämnd Return Drop Off) med förbetald kundretur på ditt paket (returfrakt på 39 kronor tillkommer i efterhand)
  4. Lämna returpaketet till ditt närmaste postombud.
  5. När du använder den förtryckta returfraktsedeln kan du följa returen på www.posten.se. Du ansvarar själv för varan tills den når vårt lager.
  6. Efter mottagen och behandlad retur mottar du ett bekräftelsemejl från oss med besked om godkänd eller icke godkänd retur.

Vi ersätter inte returkostnad som du själv lagt ut. Vi hanterar inte byten vid retur per post. Önskas byte vänligen returnera din beställning och lägg en ny order i vår webbshop.

Reklamationer

Du har rätt att inom tre år från köpet reklamera varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Skulle du få en defekt, fellevererad vara eller om det är något annat som avviker från din beställning gör du en reklamation. Det enklaste sättet att reklamera varan är i någon av våra butiker. Glöm inte att ta med följesedeln som bifogades varorna.  Detta är mycket viktigt för att bevisa att du köpt varan hos oss. Se därför till att alltid spara följesedeln. Din reklamation återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna. Du får således inte pengar kontant tillbaka i butiken.

Om du vill skicka tillbaka din vara som ska reklameras per post så kan du göra detta gratis med hjälp av returfraktsedeln som du fick med leveransen. Ange returorsak. Kundtjänst ska kontaktas innan varan skickas iväg på kundtjanst@bergqvistskor.se. Lämna returpaketet till ditt närmaste postombud. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella fraktavgifter i samband med att köpet återbetalas. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som vid köp via Klarna så fort vi mottagit och godkänt din reklamation, dock senast inom 14 dagar.

Eventuella transportskador bör noteras i samband med utlämningen.